Bilden av pappa av Gerdur Kristnÿ & Thelma Ásdísardóttir

En bok som handlar om de mest grymma som en förälder kan göra mot sitt barn.....Denna boken handlar om Thelma o hennes systrar som blir misshandlade o sexuellt utnyttjade av sin pappa under flera års tid....Pappan säljer oxå sina döttrar till andra pedofiler så att han ska ha råd med sitt missbruk......Ibland så undrar man verkligen om boken bygger på en sann historia för så grym kan väl inte ngn vara att man säljer sina egna barn.....Men tyvärr så har detta verkligen hänt o jag led verkligen med dom som blev utsatta för detta dagligen av sin egen pappa.....Ens pappa ska ju skydda en o alltid finnas till hands o inte göra sånt.....

Från bokus:

Thelma och hennes fyra systrar växer upp i ett gult hus på Hringbraut i Hafnarfjordur på 1970- och 80-talen. Där blir de utsatta för det mest grymma våld som ett barn kan utsättas för de blir sexuellt utnyttjade av sin far och andra pedofiler.

Thelma lär sig fort att absolut tystnad styr över hennes erfarenheter, en tystnad som hon inte bryter förrän hon är en vuxen kvinna och kommer i kontakt med Stígamot, en organisation bildad för att hjälpa kvinnor som blivit sexuellt utnyttjade. Författaren Ger?ur Kristnÿ återger Thelmas historia nyanserat och sakligt. Bilden av pappa är berättelsen om en kvinna som har fått hjälp med att bearbeta de plågsamma upplevelserna i sitt förflutna och nu står som den slutliga segraren.



Vill du läsa en bok som verkligen griper tag o inte släpper förrens du läst sista sidan så är detta verkligen en bok jag kan rekomendera.....

*puss o kram*

Skriv något till mig
Postat av: Maria

Ursch hur kan man göra så mot sina barn...fattar inte att du kan läsa sådana böcker. Jag skulle må sååå dåligt att läsa en sådan bok fast det vet du ju redan. Jag vet att det finns men jag vill helst inte tro att någon vill göra så mot sina barn.



GRATTIS till valparna!



Kramar i massor

2009-01-25 @ 22:24:29
Postat av: Anna

Fy f---n. Jag mår så illa av sådant. Jag klarar inte av att läsa det för jag kan inte sluta tänka på det. Som boken "Pojken som kallades Det" eller nån bok jag läste där det i slutet plötsligt var en mamma som misshandlade sin 2-åring... Huga, jag önskade jag aldrig läst den... ="(



Små valpar -kul- grattis! =)

2009-01-26 @ 21:31:26
Postat av: Nikks

Hej Polly!



Härlig blogg du har! Skall läsa mer av den! Tyvärr har jag inte kunnat fixa länken hit än eftersom vi har strul på passagen just nu så jag kommer inte in i mina inställningar!



Kraam



Nikks

2009-01-26 @ 22:13:36
URL: http://blogg.passagen.se/speciellas/
Postat av: Nikks

Nu är du länkad rätt hos mig!



Kram och trevlig kväll :-)

2009-01-27 @ 19:04:29
URL: http://blogg.passagen.se/speciellas/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0