Kalas...

Hemma nu efter att ha varit iväg på lite kalas för kusinen som fyllt 20, åkte bara dit för att äta middagen på kvällen då min rygg inte alls va bra imorse heller......Den har uppförst sig väl under kalaset men nu så värker de ganska bra i den igen....Kan ju bero på att jag dansade lite kanske men jag dansade ju inte så vilt direkt men rörelsen kanske inte va den bästa iaf....Men de va trevligt o dansa lite iaf o då så kände jag att man kanske borde dra sig iväg på lite dans framöver våren ngt....Ska försöka o sammanfatta kalaset så gått det går hade jag tänkt....

Kom dit strax före 18 o då så står de ena födelsedagsbarnet på scenen o försöker få allas uppmärksamhet om att det ska vara ngn form av buffe bord framme vid scenen där man fick ta för sig av maten.....Av dom som satt där inne så kanske 10 st verkligen lyssnade på honom dom andra 40 satt o drack sig glada på sitt dricka....Fast egentligen så tror jag inte att dom behövde så mkt mer att dricka för dom va faktiskt ganska så glada alla så de räckte....Förrätten bestod av en toast o den va helt okej, varmrätten bestod av iskall potatissallad o gott kött till plus en sallad som bara smakade fårost då allt annat tagit smak av den, efterrätten var kladdkaka med grädde o hallon till den var riktigt god faktiskt.....Efter att alla ätit sig mätta så tog dom bort ett bord så var tanken att de skulle bli dans.....Folk dansade o hade trevligt o jag o Marlen fick besök av en kille som kom o körp under bordet då han slagit vad med sina kompisar att han inte skulle våga sig fram till oss....Undra om vi såg väldigt farliga ut eftersom vi va nyktra....Han kröp tillbaka efter ett tag men vette tusan om de va en sån bra ide direkt....Då han kommit tillbaka till sin plats så blev han hetsad till att dricka ur en dunk som sas innehålla 96% sprit....Spriten hann ner i halsen o vända o sen så kom allt upp med lite till, detta innebar att alla runt honom satt o hulkade ikapp o man höll nästan andan i väntan på att alla skulle kräkas....Då tog jag o Marlen tillfället i akt o gick en liten runda istälet.....Tillbaka vid bordet sen så hann vi med lite dans jag tog en sväng med lillkusinen men då han e nästan 2 meter lång så blir de lite konstigt o dansa med honom o inte var han direkt nykter heller så de gick inte så galant direkt.....Blev senare uppbjuden av han som hade kräkts o va lite rädd över att han skulle lukta kräks men de va jag väldigt tacksam över att han inte gjorde, o även fast han hade endel dricka i kroppen så kunde han dansa riktigt bra så de va en glad överraskning....=).....Då klockan närmade sig 21:30 så gick jag o Marlen upp o kollade till hundarna i min stuga o då bestämde vi oss för att tacka för oss för bandet hade slutat o spela o då dog liksom hela kalaset o alla försvann åt olika håll.....O ska sanningen fram så kände vi ju typ ingen där o då är de ju inte så himla skoj o särskilt inte då alla va väldigt runda under fötterna......Skjutsade hem Marlen o blev där bjuden på fika så jag satt där o surrade en stund o de va mmkt trevligt innan jag påbörjade min resa hemåt igen....Vi sa att vi får nog ordna en egen fest som är lite mer civilicerad o mer planerad än vad deras var för enligt min mening så var detta nog till största del ett kalas som gick ut på att dricka så mkt alkohol som möjligt.....O såna kalas är inte direkt min melodi utan jag vill nog gärna ha lite mer trivsamma former om jag ska gå på kalas.....

Nu e jag dock klar för sängen o ryggen vill vila.....Får hoppas den mår bättre imorgon så att jag kan känna mig som folk igen.....Natti natti.....

*puss o kram*


Skriv något till mig
Postat av: Malin

Låter ju som ett kanon kalas ;-)

Hade inte velat vara med när han kräktes, jag klarar inte det så bra. Passande med tanka på vilket yrke jag har valt ;-)

Nä, jag håller med om att civiliserade kalas är roligare!!

Hoppas ryggen rättar till sig snart.

2009-01-18 @ 13:48:24
URL: http://rossbolsmalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0