Måndag...

Dagen började med att jag vaknade upp o de blåste fortfarande lika mkt ute som de hade gjort då jag kröp ner i sängen för o sova.....De knakade i fönstren o susade på som bara den utanför......Men upp va jag ju tvungen att kliva iaf o slöade lite o tog bilen idag då jag va tvungen att åka förbi affären o handla lite oxå.....Då jag kom ner till järnvägen o skulle åka över där så hade bommarna fått fnatt o den ena bommen va nere till hälften.....Är ju såna ggr som man undrar om man ska ta en rövare o åka över iaf men jag är regelrätt o väldigt feg då de gäller sånt så de va bara till o vända o åka åt ett annat håll.....O detta innebär ju då att jag va en massa sen då jag kom till mamma o pappa med hundarna.....Susade ner på gården men märkte redan då att jag skulle inte kunna ta mig upp sen igen.....O mkt riktigt det gick inte o ta sig upp hur mkt jag än försökte, däcken grävde ner sig i sörjan o där stod jag.....Men skam den som ger sig efter att ha kört upp o ner nog många ggr så hade jag slirat fram asfalten o då så gick de till slut att komma upp.....Hade redan ringt o förvarnat jobbet om att jag va sen men skulle ju skynda mig dit iaf....Döm då om min förvåning då jag mötte en traktor som hade börjat att skrapa vägarna o byggt upp en liten snövall mitt i vägen....Va ju bara o trycka gasen i botten o liksom lite flyga över då o sen nerför backen till jobbet där de va så himla spårigt o slirigt så jag åkte mest på fel sida av vägen.....Kan ju bara tacka gudarna att det inte kom ngn bil o mötte mig för då vette tusan vart jag hade tagit vägen.....O den bilen hade väl kommit med världens fart oxå för att kunna ta sig upp för backen ens, men jag parkerade snyggt in på jobbet o va "bara" 10 min sen iaf.....=).....Tycker dock att det är så himla konstigt det här med dom som ska sköta vägarna o sånt....Då de kommit snö så är dom ute jättetidigt o plogar o har sig så det är inga problem då man öppnar....Men då de blir sånt här väder så verkar det som om att inget alls fungerar.....Höll ju på att köra fast då jag va till apoteket oxå en sväng pga att dom inte hade vart där o skrapat vägen ngt än o då va ju klockan nästan halv 4.....

Resten av dagen gick galant o jag har haft en bra dag på jobbet med mina kollegor o alla underbara barnen.....Fick dock ställa upp o ta en stängning imorgon för en annan så nu stänger jag tisd, onsd o fred denna veckan......Har öppning på torsdag o VV-vägning på de så man lär väl vara lagomt mör i kroppen då man slutar på fredag......Blir skönt o få sova på lördag innan jag ska iväg på kalas sen hela dan o kvällen.....

*puss o kram*


Skriv något till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0