Mörker...

Okej jag sa ju att jag inte skulle sova o de gör jag inte heller.....Nu har jag vart ute med vovvarna på sista rundan vilket inte e ngt skoj alls tycker jag....Östersunds kommun har ju kommit på den briljanta ideen att släcka ner gatubelysningen på vissa ställen o självklart så e de släckt här hos mig....De e sjukt mörkt ute nu då de oxå går mot höst o inte ens finns ngt skymmningsljus o lita på utan de blir becksvart då klockan passerat 24:00 snåret....O jag vill ju gå ut med hundarna ganska så sent så att jag kan få sovmorgon dagen efter eftersom jag faktiskt har semester o inte behöver ställa ngn klocka....Ett parti av Östersund valde dom o tända efter att de skett en dödsolycka där i vintras men ska de behöva ske olyckor på alla ställen innan dom förstår att detta är en jättedum ide....För bilarna har ju inte direkt saktat ner farten bara för att de e mörkt utan dom trycker ner gasen mer istället känns de som....Såg tre bilar på min promenad o ingen av dom höll 50 iaf vilket känns ännu läskigare för hade en av dom kommit åt vårat håll o inte sett oss så hade den lika gärna kunnat klippa både mig o hundarna...Just nu så smyger jag runt bland husen om kvällarna men vet att det inte uppskattas av alla att hundarna kissar inne på gårdarna men jag vägrar o gå ute vid vägen där de e mörkt o jag inte syns iaf...Så då smyger jag o struntar i vad andra tycker nu på sommaren så syns de ju inte när dom kissar iaf o nummer två plockar jag ju upp....

Sen så hjälper de ju inte till direkt att jag e fruktansvärt mörkrädd då de gäller att gå ute sj då det är såhär sent....Jag smyger runt o lyssnar efter alla små ljud som finns....O hör jag folk som pratar så blir jag stel o måste lyssna på vart de kommer från så jag kan gå åt andra hållet istället....Vill inte alls möta annat folk då jag e ute sent om nätterna men oftast så är de ju andra hundägare som är ute o går o inte alls ngn som vill mig illa....Ibland som nu så tog jag med mig MP3 spelaren ut o lyssnade på musik i ena örat för då kan jag koppla av lite iaf o sjunga lite smått för mig sj...Då känns de inte alls lika jobbigt, eller så går jag o fipplar med mobilen de kan oxå funka bra som lite avledande manöver....Det bästa är nog då jag kan ringa ngn o prata för då behöver jag inte lyssna efter alla ljud som jag annars lyssnar efter.....Men kan ju inte ringa folk mitt i natten heller utan då får de funka med musik istället....Om jag är i stugan så drar jag med mig mamma, pappa eller ngn annan ut på sista rundan för där finns de ju både björn o älg i skogarna så där går jag absolut inte själv...

De konstiga är att jag inte alls är mörkrädd inomhus utan då vill jag ha de helt svart när jag ska sova...Kan lätt gå upp o gå i mörkret oxå o de spelar ingen roll om jag är på annan ort utan de går lika bra iaf....Men utomhus är de en helt annan femma o jag borde väl jobba på de men har ju vart sån sen jag va yngre o de lär nog inte gå jobba bort tror jag heller....Får se till o lösa de så jag får sällskap med mig ut istället så ska de nog gå mkt bättre.....



Ska de va så svårt o få lite gatulyse här oxå....???

Skriv något till mig
Postat av: Josefin

Grävlingar då hallåååå dom finns me.. Läskiga små djur som tultar runt.. =S För o inte tala om grodor som man inte ens ser i mörkret.. O dom kan va på gatan me så kräv mer ljus!!!!!

2009-09-11 @ 19:18:42
URL: http://pinglrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0