Tisdag....

Jag är hemma igen men har bara inte orkat med o bloggat senaste dagarna....Va väldigt trött då jag kom hem i söndags kväll o igår så va jag för trött i huvudet efter allt som hände på jobbet....Men ikväll så ska jag försöka mig på ett litet inlägg iaf o se hur bra de kommer att gå....

Resan till Sthlm va mkt trevlig o lillasyster o Ola bor i en toppen fin lägenhet nu mitt emot Södersjukhuset, vad jag kunde avläsa så var det ett väldigt lungt område iaf...Så det är mkt bättre än de förra området dom bodde i tycker jag...Vi hann med IKEA både på fred o lörd så nu har man väl gått på den affären nog för flera år framöver...=).....Hann även med o åka o kolla på Anna o Stefans hus en snabbis på fred....Dock lite fel tidpunkt för de hela då dom hade en väldigt nära vän som låg på intensiven o va dålig, han fick tyvärr lämna jordelivet på sönd....Så mina tankar finns hos dom o jag hoppas att dom snart är tillbaka i vardagen....

Både igår o idag så har jag verkligen lidit av en mensvärk som heter duga, då jag får såhär ont så funderar jag verkligen en o två ggr om jag ens kommer att klara av o föda barn när den dagen kommer....Jag vet ju att de går såklart inte o jämföra smärtorna men de gör verkligen onnnnt i min mage nu o jag går på Ipren för o kunna klara av vardagen o jobbet...Idag så va jag dock så nära o ringa o sjukanmäla mig o dra täcket över huvudet o somna om då klockan ringde o de kändes som ngn slog mig i magen om o om igen....Såna ggr skulle jag önska att ngn kunde va hemma o ta hand om mig o min mage massera o klappa den lite o sen lägga varma handdukar på den så smärtan lindras lite....Men de fanns ju inte idag så de blev till o rulla ur sängen o gå dubbelvikt in på toa o försöka vakna till o fräscha upp sig lite...Men vette tusan om de funkade för varje steg gör ju ont o man mår som en skit helt enkelt....Men man kan ju bara hoppas på att de är lite bättre imorgon o man kan få känna sig som människa o orka med dagen lite bättre....Ja sen så får man väl se om jag klarar av o föda barn då den dagen kommer då jag lider såhär pass mkt av mensvärk, men de finns ju smärtstillande vid barnafödande oxå.....=)

Om kvällarna då jag går ut med hundarna nu så får man gå i totalt mörker då Östersunds kommun kommit på att dom ska spara in pengar på att släcka gatubelysningen....O jag som måste ut med hundarna får ju då gå i mörker vilket inte alls funkar för min del eftersom jag e extremt mörkrädd då jag vistas utomhus på kvällarna...Inomhus går de jättebra o då vill jag ha totalt mörker då jag ska sova men inte då jag ska ut med hundarna....Så nu så smyger jag runt på gården här hos mig o den bredvid eftersom Riksbyggen faktiskt låter sin belysning lysa om kvällar o nätter...Så det är jag evigt tacksam för men vovvarna tycker nattrundan blitt lite konstig tror jag för dom e ju van o vandra på lite andra ställen innan läggdags....Men klagomålen har vart många o de verkar som dom backar lite på vissa ställen men om de gäller där jag bor de vet jag inte än, lär väl kanske märkas sen då jag ska ut med dom små....

Nu ska jag o magen vila lite o sen så återkommer jag imorgon.....

Natti natti....

Skriv något till mig
Postat av: Anna

Jag hade oxå läskig mensvärk innan jag fick Dennis. Ibland så man blev helt yr och svimfärdig. Om man inte hann ta Ipren innan det blev illa, var det rätt kört... Men det gick kanon att föda honom iaf ska du veta!!! ;-) Så oroa dig inte för det. Jättekul att vi hann ses en snabbis iaf!

2009-05-06 @ 22:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0