Hösten....

Hösten är här med allt vad det innebär....Kallt....Blåser....Halka....Snö....Mörkt....
Känns vääääldigt långt tills det blir sommar igen men just nu så skulle jag gärna åka till varmare länder...Få sitta på en balkong i solnedgången o det är 25 grader varmt med en god drink i handen....Men istället så sitter man hemma i soffan under en filt o lyssnar på hur det blåser ute o bävar inför sista rundan med vovvarna som snart ska gå av stapeln...Men det är väl såhär vädret ska vara antar jag o man borde väl vara lite van iaf eftersom jag bott här uppe i skogen i 29 år o inte verkar ta mig härifrån heller....Men just nu så klagar jag inte på det utan trivs väldigt bra här uppe o har inte haft anledning till att flytta härifrån heller....Och verkar inte få anledning till det heller som det ser ut nu....

Imorgon stundar jobb igen vilket ska bli lika trevligt som vanligt...Behöver få ha barnen runt mig eftersom dom alltid får mig på så bra humör o så får ju jag chansen till att slippa sitta med böckerna oxå vilket alltid är skönt som omväxling....Har ju dock en VFU-uppgift som jag ska börja kolla på imorgon som handlar om genus och etnicitet, men jag hoppas den ska gå lika bra som den förra gjorde....

Nu ska jag börja samla mod för att gå ut i blåsten o sen krypa ner under täcket o sova....Måste försöka vara lite piggare imorgon för imorse var de sjuuuuukt jobbigt att ta sig ur sängen....Fick inte upp ögonen ens då jag skulle stänga av klockan utan fumlade i mörkret efter den o slog....Så efter typ en timmes (!!!) snozzande så kom jag ur sängen o kunde gå ut med hundarna....O imorgon kan jag ju inte ligga så länge eftersom jag ska va på jobbet 7:15 för att få en veckogenomgång av Anna....Känns bra att kunna få en update om vad som hänt under veckan så jag inte känner mig helt utanför....


Skriv något till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0