Kallt....=S

Idag var det kallt ute då jag vandrade ut med hundarna nu på morgonen alldeles vitt i gräset o is på alla vattenpölar o isfläckar på vägen här o där oxå....Men dom har ju lovat snö idag oxå så man får väl se om dom håller det dom lovat eller om den kan dra förbi obemärkt o inte ens landa här nere på marken...Jag hoppas ju såklart att den bara drar förbi o inte visar sig för det känns lite tidigt med att få snö redan men man kommer väl inte undan heller kan jag tro....Jag förväntar mig ju att det en vacker morgon är en halvmeter snö då man kliver upp på morgonen eftersom man bor i den delen av landet där det kommer att hända...Men som tur e så kan dom ju iaf ploga här o det brukar sällan va ngt problem o ta sig iväg på morgonen iaf...Men det känns riktigt skönt att man nu sitter hemma månd-onsd iaf o kan fokusera på skolan o inte behöva gå ut alltför ofta....Fast hundarna lär ju vilja ut även om snön vräker ner...Fast Rasmus skulle mer än gärna ligga inne i soffan de dagar som snön vräker ner o inte alls sticka nosen utanför dörren....Medans Mio älskar snön o rusar mer än gärna runt runt i den o stökar på för fullt....

Nu borde jag plocka lite här hemma....Ska klippa en hund sen eller rättare sagt klippa den igen...Ägarna har haft stora problem med tovor på den o jag klippte den för två veckor sen men nu gick det inte längre sa dom o vill ha de nerklippt helt o att jag ska ta bort tovorna som ligger kvar....Min uppgift är inte vilket jag sagt från början att reda ut en massa tovor för det brukar innebära att man blir osams med vovven vilket jag inte alls vill...Särskilt inte då jag inte känner hunden o vet hur den reagerar då de luggas lite....Jag vet ju hur mina egna funkar vid tovor o hur mkt jag kan ta i med kardan...Även fast Mio skriker vid varje liten tova o grannarna säkert kan undra om jag håller på med ngn form av misshandel....Men han är extremt håröm vilket hans syster oxå är så det kanske är ngt som kullen fick gemensamt....Men jag brukar sällan ha ngt problem med det iaf o jag ska duscha o klippa mina egna små imorgon så dom blir höstfina....Alldeles lagomt tills det riktiga höstrusket kommer o jag får göra om de snart igen....=P

Nehe dags att jobba vidare....=D


Skriv något till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0