Uppdatering...

Har fått lite påtryckningar av lillasyster o Marlen att dom ville ha en uppdatering här på bloggen...O eftersom det endast verkar vara dom som läser här så kommer jag såklart o vara dom till viljes...So here we goooo....

Ja det har ju gått nääästan en månad sen jag sist tryckte ner några tangenter för att göra ett inlägg här så det borde ju ha hänt ngt iaf kan man tycka....

Firade nyår nere i Sthlm hos lillasyster o Ola vilket var väldigt trevligt, träffade massa nytt trevligt folk däribland lillasysters studiekamrater som var väldigt trevliga....Hann med endel dricka o ganska så mkt singstar så jag var såklart nöjd med kvällen....Gick till en början lite delade meningar om när kvällen/natten tog slut för jag hade för mig att det var efter 3:00 ngn gång o andra sa att vi la oss vid 5:00....Men jag la in ett facebook inlägg 03:24 som då sa att jag låg i sängen medans andra plockade ihop lite....Så jag låg iaf i sängen då men halvslumrade lite o hann till o med bli skrämd av en eltandborste som kom surrandes...Det hade ju lika gärna kunnat vara en helikopter som kom in i lägenheten just då...Hahahaha....=D...Ola fick ju liiite roligt åt det iaf o det var väl tur det då...Men det kan ju alltså då tänkas att dom andra la sig vid 5:00 även fast jag la mig liiite tidigare...=P
I Sthlm hann jag oxå med att träffa Anna o känna lite på hennes fiiiina mage där det växer ett nytt litet liv...Dom har planer på att komma upp hit till skogarna till sommaren så då hinner man ju se det lilla livet då det ännu är litet iaf...=)

Vad gäller skolan så har jag iaf avklarat sista tentan o håller på att färdigställa våran portfolio som är vårat allra sista arbete för Pedagogiskt arbete 1...Det känns sjuuukt skönt att ha gått en hel termin faktiskt o den har gått väldigt fort oxå....Åker till Falun igen på sönd för att på månd påbörja den nya kursen som ska pågå under våren 2010....Men nu är det ju baaara 6 terminer kvar innan jag kan kalla mig förskolelärare o förhandla upp min lön riktigt ordentligt....Attans sicket lyxliv jag ska leva då för alla mina slantar bo på hotell o äta på restaurang varje helg.....=D
Fast nu kanske jag tar i liiiite mkt men drömma kan man ju få iaf o det brukar sällan kosta ngt alls har jag märkt...=)

Okej nu ska ni som läser vara extremt glada över att det ens blir ett inlägg nu för nyss så låste sig internet o dog för en stund men som tur va låg inlägget jag skrivit kvar....Hade det inte gjort det så hade jag nog skrivit en liten skit mening bara o sen gått o dragit täcket över huvudet....Men nu hade ni ju en väldans tur iaf....=)

Håller som bäst på att försöka få ordning på mitt liv igen oxå....Särskilt vad gäller träning o viktnedgång iaf o nu ska jag pröva på www.viktklubb.se har jag bestämt mig för det verkar ju funka för många o kanske kan funka för mig oxå....O jag kan ju sköta allt hemifrån oxå o slippa åka iväg på möten o annat så det känns bra....O sen får man ju personliga brev som jag förstått det med tips på fortsatt träning o annat o det tror jag kan funka för mig...Kostar ca 400 kr för 6 månader så tänkte börja med det o se om det funkar innan jag lägger ut mer pengar...Funkar det så är det ju bra iaf o jag måste börja någonstans o måste ha ngn form av motivation o jag tror att jag kan få det här....Så det är bara att köra på så kanske jag kan få ngn form av beach 2010 form iår eller iaf känna att jag mår bättre o trivs med min kropp....=D

Ja men nu så fanns det ju liiite nytt o läsa iaf o jag kanske orkar gå in o blogga imorgon oxå om ni har en väldans tur....Men jag måste ju bara avsluta med att skriva att jag såg ju minsann då sveriges damer vann skidskytte stafetten idag o det var ju nästan så att en tår trillade ner på kinden då dom vann...Blev så sjuuukt glad för deras skull så ni anar inte o dom åkte o sköt extremt bra alla 4 så det gjorde ju bara saken bättre....O dom va verkligen bäst idag o visade dom andra vart skåpet skulle stå minsann....=D....Så nu är det bara att ladda inför OS så jag hoppas verkligen att dom sändningarna går i vettig tid för annars så får man väl ställa klockan o kliva upp mitt i natten för att se på när skidskytte damerna ska göra sitt....För jag tror att vårat största medalj hopp finns hos dom iaf om jag ska tippa på ngt...=D

Ja nu har jag bloggat klart för denna gången o ska fira inlägget med en center bit....=D


Skriv något till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0