Nu får det va nog....

Alltså nu börjar jag bli lite allmänt less på alla som är med i dessa dokusåpor och sen bara klagar o klagar o klagar. I ropet just nu så har vi ju Idol, Bonde söker fru, I form med Anna Anka, Biggest loser Sverige, Robinson mfl mfl. Det är ju inte direkt så att det är första säsongen av alla dessa program förutom Anna Ankas och Biggest loser då men dom måste ju ändå veta vad det är dom ger sig in på. Programmen är ju tagna från USA och deras versioner är ju ännu mer extrema i vilket fall som helst. Och när man väljer att skicka in en ansökan så måste man ju inse att det kommer en massa mer på köpet. Du blir en offentlig person och du kommer att utsättas för press och stressande situationer vilket innebär att du såklart redan innan måste vara en stark person som kommer att klara av detta. Är du inte det så varför ids du då att söka det innebär ju bara att du kommer att klaga dig igenom dina 15 minutes in fame och det ser enligt mig inte så snyggt ut. Ja ursäkta om jag klagar lite mycket nu kanske men som sagt man måste ju veta vad det är man ger sig in i så fort man valt att skicka iväg en ansökan. Sen att tv väljer att vinkla saker på det sätt som dom vill och anser ger flest tittare är ju upp till dom och det är ju något som dom har gjort under alla säsonger av dessa program. Vissa blir frontade som elaka, dumma, egoistiska och rent av jävliga medans andra blir frontande som oskyldiga, söta, underbara och positiva till allt. Men det är ju ett val som tv produktionen gör och som de medverkande såklart måste vara medvetna om. Man ger ju sitt liv åt dom som bestämmer under den tiden som man är med så då borde man ju finnas sig i att man kanske inte vinklas på just det sätt som man vill.

Nu ska jag ju inte säga att jag skulle göra mig så bra ifrån om jag deltog i något av dessa program men nog skulle jag finna mig i att jag kanske vinklades på ett sätt som kanske inte stämde alla ggr. Men jag vore ju medveten om det eftersom att jag själv har sett alla dessa programmen och har sett hur dom har gjort hittills. Ja nu har jag sagt mitt runt detta ämne så nu ska jag återgå till att äta choklad som är så mkt vettigare.

Skriv något till mig
Postat av: Hanna

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :D!

2011-07-13 @ 01:20:23
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0