Mat!!

Mat är gott och jag äter gärna mat i stora mängder om jag får chansen men då ska det vara i sällskap av goda vänner eller familjen annars så är det bara tråkigt att äta mat faktiskt.

Förra veckan så var jag och Lina hemma hos Marlen och blev bjudna på tre rätters middag vilket var riktigt gott och så himla trevligt. Imorgon så ska Lina bjuda på mat och jag ser lika mycket fram emot det som jag gjorde förra veckan. Bara tanken på att få slippa sitta och äta själv ska bli så himla trevligt för omväxlingsskull och jag hoppas på trevliga diskussioner precis som vanligt.

Marlen bjöd på vitlöksbröd med tzatsiki till förrätt och kycklingspett med ris till varmrätt och sen pannacotta med hallon och passionsfrukt till efterrätt och allt var riktigt gott kan jag meddela.
Så det ska bli spännande att se vad Lina kommer att erbjuda för meny imorgon.

Jag har börjat att fundera på min meny redan och har nog varmrätten klar tror jag så nu ska jag fundera på för och efterrätt också så ska det nog bli bra.

Just nu så är jag själv inne i en liten svacka vad gäller att laga mat här hemma och det är väl såna gånger som man får se det som positivt att man är själv. För idag så blev det fil och flingor till middag och det funkar det också emellanåt. Egentligen så skulle jag väl vilja gå ut och äta alla kvällar i veckan men den ekonomin finns ju inte direkt till så då får det bli pasta istället vilket jag nog äter mest av.

Nej nu ska jag fortsätta att se fram emot morgondagens middag och hoppas att tiden går fort tills dess.

Skriv något till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0