Rubrik

Bloggens vara eller icke vara kan man ju fundera på när det i princip aldrig händer något här i alla fall men radera den hade jag ju inte tänkt göra i vilket fall som helst. Jag får så gott det går hålla liv i bloggen med ett inlägg lite nu och då och behöver med det inte lova att det blir direkt ofta heller. Man vet ju aldrig om man skulle kunna få någon peak så man känner för att blogga varje dag flera gånger om.

Annars så njuter jag av solen som nu har vaknat till liv och värmer min kropp som varit stelfrusen under hela vintern men nu känns det verkligen som om att det finns hopp. Så nu tänker jag se fram emot en helt underbar sommar och jag ska verkligen göra det bästa av den med allt vad det innebär.

Rasmus finns såklart fortfarande med i våra tankar och jag saknar honom fortfarande lika mycket. Var till stugan under påskhelgen och tänkte på hur mycket Rasmus älskade att vara där och få njuta av livet. Tror att jag har bestämt mig för vart han ska få vila sen då sommaren kommer. Men samtidigt så blir jag lite rädd då jag tänker tanken att jag ska gräva ner honom i jorden. Förut så kunde jag inte tänka att jag skulle ha honom hemma i hyllan men på något sätt så känns det tryggt när han står där. Ja när dagen kommer så kanske jag är redo att sätta ner honom i jorden men vi får se när den dagen kommer.

Skolan går bra och känns rolig och jag ser fram emot ett kommande fördjupningsarbete då jag får skriva om precis vad jag vill. Så jag ska nog klara av den här terminen också känns det som och sen återstår "bara" tre terminer till innan jag har gått klart min utbildning och kan kliva ut i arbetslivet som förskolelärare. Ser fram emot höstens termin också då jag har fått välja själv vad jag vill läsa, även fast det inte fanns mycket alls att välja mellan så känns mitt val bra.

Annars så försöker jag väl hitta de små guldkornen i livet som gör allting underbart och med mina fina vänner och min familj runt mig så är jag väldigt övertygad om att det kommer att gå bra. Så nu går vi mot sommaren och så får jag se fram emot alla planer som finns för den.


Skriv något till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0