Mio min Mio

Mio har lyckats med att få en elak inflammation i tassen och lägg där till ett fukteksem som varar och äcklar sig. Så nu är han ordinerad salva, inflammationsmedicin, smärtstillande och strumpa på promenaderna. Promenaderna som bara får vara på gräs och endast korta rundor runt huset så där sprack ju mina planer på att han och jag skulle röra på oss mer. Känns inte rätt att lämna honom själv heller för att jag ska kunna gå då han kanske skulle kunna göra illa tassen ännu mer. Så nu ska tassen läka och tappa död hud innan vi kan börja jobba för att gå långt igen. Och då måste vi först ta det lugnt några dagar så att tassen får bli sig själv igen vad gäller styrka och tålighet. Men det ska nog gå det också så jag hoppas bara att han kan gå som vanligt tills utställningen som jag har anmält till. Men jag är lovad ett intyg från Ejra djurklinik inför utställningen om jag ville ha ett så det kanske är lika bra med tanke på att han tappar den döda huden på trampdynan. Och jag vet ju inte hur det ser ut när det ska läka ihop och om det kommer dit ny hud eller hur det funkar. Ja vi håller tummarna så ska det nog lösa sig på ett eller annat sätt.

 


Skriv något till mig
Postat av: Jenny, Frode & Marwin

Gölle Mio <3 Får ta en riktigt tjusig bild när han är fixad inför utställningen =)



Kram

2011-05-03 @ 11:02:59
URL: http://golden.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0